FranÈ›a, 1996, 130’
dramă de război (AG)
Regia: Bertrand Tavernier
Scenariul: Bertrand Tavernier, Jean Cosmos, bazat pe romanul lui Roger Vercel
Imaginea: Alain Choquart
Montajul: Luce Grunenwaldt, Laure Blancherie, Khadicha Bariha-Simsolo
Muzica: Oswald D'Andrea
Cu: Philippe Torreton, Adrian Pintea, Olga Tudorache, Claudiu Istodor, Sorin CociÈ™
Distribuit de: Audio Visual România
În vremuri de pace - un războinic îÈ™i găseÈ™te cea mai mare provocare. New York Times
GraniÈ›a româno-bulgară, 1918, în timpul ciocnirilor din finalul Primul Război Mondial. Un grup de soldaÈ›i ieÈ™iÈ›i din închisorile militare, condus de căpitanul Conan, îÈ™i duce propriul război, cu propriile reguli, pe frontul din Balcani, la BucureÈ™ti, chiar È™i după declararea armistiÈ›iului.
Bertrand Tavernier, născut în 1941 la Lyon, a regizat, în cei peste 45 de ani de carieră, peste 30 de lungmetraje. Cinefil împătimit, Bertrand Tavernier a început să scrie despre filme încă din adolescenţă, aducând în atenÅ£ia publicului francez cinema-ul american. La 20 de ani devine asistentul lui Jean-Pierre Melville, iar în 1973 debutează în lungmetraj cu L’horloger de Saint-Paul, care îi aduce marele premiu al juriului la Festivalul de la Berlin. A câÅŸtigat premiul pentru regie la Cannes, în 1984, cu Un dimanche à la campagne ÅŸi a obÅ£inut trofeul BAFTA pentru cel mai bun film străin cu La Vie et rien d’autre (1990). Filmul Round Midnight (1986), despre saxofonistul Lester Young ÅŸi pianistul Bud Powell, a câÅŸtigat Oscarul pentru muzica lui Herbie Hancock.
Din filmografia sa mai fac parte L’Appât (1995), Dans la brume electrique (2009), La Princesse de Montpensier (2010) ÅŸi Quai d’Orsay (2013).
Pentru Căpitanul Conan, Tavernier a făcut prospecÅ£ii în România în 1994 ÅŸi a filmat în anul următor, cu o echipă parÅ£ial românească.
Premii:
1996: FIPRESCI Prize, Solidarity Award (San Sebastián IFF)
1997: Best Director, Best Actor (César Awards)